Etiopien - Varför ska jag dit?

Det börjar äntligen sjunka in att jag faktiskt ska till Etiopien. Jag tänkte faktiskt förklara lite om varför jag ska dit och vad jag har gjort för att komma dit! 

O'learys har ett samarbete med Svenska FN-förbundet - skolmat blir kunskap. Hos oss på O'Learys heter det Meal4Meal, vilket betyder att varje gång man köper en utav våra kampanjrätter så går automatiskt 2 kr till barn i utvecklingsländer. 2 kr motsvarar en skolmåltid. 
Utvecklingsländerna är Etiopien, DR Kongo, Kambodja och Afghanistan. 
 
Det började med att jag blev utvald till passion ambassadör av O'Learys Avesta, vilket betyder i stort sett att jag är passionerad i mitt arbete och det jag gör.
Mitt mål var att öka försäljningen av Meal4Meal på min arbetsplats och att informera våra gäster vad Meal4Meal innebär. 

Sen fick jag reda på att 10 st ambassadörer runt om i norden blir utvalda att få åka till Etiopien. 
Så jag jobbade på med Meal4Meal tillsammans med mina underbara kollegor och vi lyckades!! 
 
Det var som en tävling kan man ju säga för alla ambassadörer i hela norden, ca 90 st. 
3 kunde vinna på antalet sålda Meal4Meal
3 kunde vinna på personligt brev 
3 kunde vinna på best practice
1 kunde bli utlottad
 
Jag "vann" i kategorin antalet sålda Meal4Meal, jag är inte helt säker på exakt antal Meal4Meal vi sålt, men det får jag eventuellt reda på idag. 
 
Tänk att jag av alla 90 ambassadörer var en av dom 10 som fick åka! Det är ju sjukt egentligen. Men jag är så jäkla glad.
 
Anledningen till att vi åker ner till Etiopien är att få se med egna ögon vart pengarna/skolmåltiderna går. 
Det kommer bli så fantastiskt roligt men kommer även vara väldigt lärorikt. 
Jag är väldigt tacksam för det här och jag lovar att ni ska få följa med på min resa! 
 
Här under kan ni läsa lite mer om vad Meal4Meal är för någonting. 
Meal4Meal
 
Här har vi även en bild på oss alla ambassadörer som dagligen jobbar med Meal4Meal på våra arbetsplatser.

 
 
 
 

Kommentarer
Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback